fbpx

שיווק דיגיטלי באילת: ככה תעשו את זה נכון [5 טיפים מנצחים]

שיווק דיגיטלי באילת: ככה תעשו את זה נכון [5 טיפים מנצחים]

בר מזרחי

בר מזרחי

אתם גוללים בטיקטוק, ופתאום תופס לכם את העין סרטון של עסק קטן שגורם לכם לחייך, ואולי אפילו להיכנס לעמוד שלו ולראות על מי מדובר.

בינתיים, התוכן שאתם מעלים מקבל כמה מאות צפיות בלחץ, אפילו שהשקעתם כמה שעות על לצלם ולערוך סרטון. וזה לא שאתם לא מנסים — אתם משתמשים בהאשטגים פופולריים, אפילו משתפים את הסרטונים בפייסבוק ואינסטגרם, ובכל זאת זה מרגיש שהאלגוריתם פשוט לא אוהב אתכם.

אז מה הם עושים אחרת? מה סוד הקסם? ומהם חמשת הטיפים המנצחים שיעזרו לכם לבלוט ברשת ולעשות שיווק דיגיטלי באילת (ושיווק דיגיטלי באופן כללי), ככה שבאמת יגיעו אליכם לקוחות חדשים ויהיה סביבכם עניין?

בואו ניקח צעד אחורה ונסתכל על התמונה הגדולה.

השיווק הדיגיטלי של היום זה לא השיווק הדיגיטלי של הלילה

אז האמת היא שעולם השיווק הדיגיטלי של שנת 2024 לא כזה שונה מעולם השיווק המסורתי, "השיווק של פעם". בשניהם אתם צריכים להגיד את המסר הנכון לאנשים הנכונים, בשניהם אתם רוצים לתת הצעה שהיא לא בנאלית ומשעממת, ובשניהם המטרה בסופו של דבר היא להגדיל את שורת הרווח של העסק.

אז מה הם כמה מההבדלים בין עולם השיווק של פעם לעולם השיווק של היום?

  •  העובדה שלאנשים יש קשב קצר בהרבה — נורא קל לנו לדפדף הלאה אם התוכן שאנחנו רואים לא תופס אותנו בשניות הראשונות. יש שיגידו 3 שניות, יש שיגידו שנייה וחצי, זה לא באמת משנה. אם אתם רוצים למשוך תשומת לב, זה צריך להיות מהיר ולעניין!
  • החדירה של סמארטפונים — היום לרוב האנשים יש סמארטפון והם נמצאים בו כל הזמן. זה אומר שהתוכן שלכם צריך להתאים לצפייה במסך של טלפון (ורטיקלי), ואם למשל נתייחס לאתר אינטרנט, הוא צריך להיטען במהירות ולהיות נוח ונגיש לקריאה במסך קטן.
  • הרבה יותר קל לפרסם. וזאת חרב פיפיות — כי מצד אחד לא צריך להיות מותג ענקי כדי להגיע למאות אלפי אנשים, מספיק לצלם סרטון מעניין באייפון. מצד שני, בגלל שזה כל כך קל ונגיש, כל אחד יכול לעשות את זה, וזה כנראה כולל את כל המתחרים שלכם.

אלה 3 נקודות מרכזיות, ויש עוד, אבל זה לא הנושא של המאמר. אני רוצה להסביר לכם איך לעשות את זה נכון, ובשביל זה אספתי לכם 5 טיפים שעוזרים לי לייצר תוכן מעניין ללקוחות שלי, תוכן שבאמת מביא להם עבודה והחזר על ההשקעה.

אז יאללה, חפרתי מספיק, בואו נתחיל:

טיפ מספר 1: פייסבוק? טיקטוק? גוגל? מה באמת מתאים לעסק שלך

מכירים את זה שילדים מגיעים לגיל המעצבן שבו הם שואלים מלא שאלות?

אז אם אתם רוצים לעשות שיווק מנצח, אתם צריכים להיות קצת מעצבנים, ולשאול הרבה שאלות.

  • מי הקהל שלכם? (רמז: לא כולם) בני כמה הם? מה התחביבים שלהם?
  • על מה הם חולמים בלילה?
  • מה יגרום להם להגיד "וואו"?
  • מה הם עושים כל היום באינטרנט?
  • מה המתחרים שלכם עושים טוב, ומה הם עושים רע?

אלו כמה שאלות פשוטות שמספיק שתענו רק עליהן, וכבר יש לכם בסיס לא רע לתכנית שיווקית. 

ההמלצה שלי היא לעשות מחקר כמה שיותר מעמיק, להבין מי "הדמות" שאתם פונים אליה בשיווק (אווטאר), ולא לחפף בשלב הזה.

אחרי שיש לכם תשובות טובות, אפשר לגזור מהן את התשובה ל"באיזה פלטפורמה כדאי לי לפרסם". אם נדבר בצורה רחבה, אז פייסבוק מתאים לקהל של בני 21-60 (ושלא יספרו לכם שזה רק לזקנים), גוגל מתאים לעסקים שמוכרים פתרון של כאן ועכשיו (כמו אינסטלטור או פיצה עם פטריות), וטיקטוק מתאים לכל הגילאים, אבל הסיכוי להמיר משם לקוח לעסקה הוא בדרך כלל נמוך יותר. שוב, כמובן שתמיד יש יוצאי דופן, אבל זה על קצה המזלג.

טיפ מספר 2: לא מצלמים סרטונים? חבל על המאמצים שלכם

  • וידאו מייצר 1200% יותר מעורבות מאשר טקסט ותמונות ביחד.
  • צופה ממוצע מבין 95% מהמסר כשהוא צופה בו בסרטון, לעומת 10% מהמסר כשהוא קורא אותו בטקסט.
  • 96% מהאנשים צפו בסרטון הסבר כדי ללמוד עוד על מוצר או שירות שהם התעניינו בו.

כמו שאמרתי בפתיח, הרוב המוחץ של הקהל צורך מדיה באמצעות הסמארטפון. ובסמארטפון, אי אפשר להתחרות בוידאו. בתור בני אנוש, אנחנו פשוט יותר בנויים לצרוך מידע באמצעות סרטון. זה מרגיש לנו יותר אמיתי, יותר חי, החושים שלנו קולטים יותר טוב את מה שמתרחש, ואנחנו פשוט משתעממים פחות מסרטון, לעומת תמונות או טקסט שדורשות מאיתנו אשכרה לאמץ את הקורטקס במוח ולקרוא.

המסקנה המתבקשת היא שאם אתם רוצים לעשות שיווק שעובד — תתמקדו בסרטונים.

זה לא אומר שאין מקום לתמונות וטקסטים, אבל עיקר המאמץ שלכם צריך להיות בוידאו.

טיפ מספר 3: אורגני, ממומן או גם וגם?

נתחיל בהבדלים ביניהם.

ממומן

אתם משלמים כסף בשביל להופיע אצל הקהל שלכם. יש מקרים שבהם אתם משלמים על חשיפה, כמו בפרסום בפייסבוק ובטיקטוק, ויש מקרים שבהם אתם תשלמו רק במקרה שהלקוח לחץ על המודעה שלכם, כמו בגוגל.

היתרון הגדול של הממומן הוא שהוא יכול לתת תוצאות מיידיות. אפשר לצלם סרטון ולהעלות קמפיין תוך שעה-שעתיים.

החיסרון הגדול של הממומן הוא, ובכן, שהוא עולה כסף, ואם לא תשלמו — פשוט לא תופיעו. בעולם שבו עלויות הפרסום רק עולות עם הזמן, זה שיקול משמעותי.

אורגני

תוכן אורגני הוא תוכן שאתם מעלים לעמודים שלכם ברשתות ולאתר שלכם, בלי לשלם לאף אחד עבור ההצגה שלו בפני הקהל. כשאתם מפרסמים פוסט בעמוד הפייסבוק העסקי שלכם או כשאתם מעלים מאמר חדש ומעניין באתר שלכם, ולא משלמים לאף גורם, זה נקרא שיווק / קידום אורגני.

היתרון הגדול של האורגני הוא שהוא לא עולה לכם כסף ישירות, וגם שבדרך כלל הקהל שלכם תופס אותו כיותר אותנטי ואמין מאשר פרסומת. אבל יש לו גם חסרון גדול: האלגוריתמים מעדיפים תוכן חדש ו"טרי", אז אם אתם לא מייצרים תוכן חדש לעתים קרובות, קשה מאוד לשמור על חשיפה אורגנית לאורך זמן.

אז מה נכון לעסק שלי?

קודם כל, אפשר תמיד לשלב בין שניהם. זה לא שאחד בא על חשבון השני. 

אבל אם ממש תתעקשו איתי על תשובה, אני אהיה חייב להגיד: זה תלוי.

למשל, מה תקציב השיווק שלכם? אם יש לכם תקציב של 50,000 ש"ח בחודש, אין שום סיבה שבעולם שלא תשקיעו גם באורגני וגם בממומן. אם התקציב שלכם מוגבל, יכול להיות שכדאי לכם לשים את רוב התקציב באפיק אחד מבין השניים.

האם מסע הלקוח, או מערכת היחסים ביניכם ובין הלקוח מהרגע שבו הוא נחשף אליכם ועד שהוא מבצע רכישה, הוא קצר או ארוך?

אם למשל אתם יועצי משכנתאות או אדריכלים, הזמן שלוקח ללקוחה פוטנציאלית לסגור איתכם עסקה יכול בקלות להגיע גם לשנתיים. במקרה הזה, יהיה חכם מצידכם לעבוד על שיווק אורגני ולהעלות תכנים בצורה סדירה וקבועה, כי ממילא "אין לאן למהר" והזמן שלוקח ללקוחה "להבשיל" הוא ארוך מאוד.

אם תעלו כל הזמן תכנים מקצועיים, סיפורי הצלחה, טיפים מעשיים וכו', הלקוחה תוכל להרגיש שהיא בידיים של איש מקצוע איכותי ואמין, ולא איזה חאפר או מישהו שאתמול פתח את העסק.

אבל אם למשל אתם מוכרים מוצרים עונתיים, כמו מעילי חורף או מארז של שבעת המינים, יש לכם זמן קצוב וקצר להביא פרנסה, ואתם צריכים את התוצאות כאן ועכשיו.

במקרה כזה, יכול להיות שיותר נכון לכם לצאת בקמפיין ממומן חד וקולע, מאשר להסתמך על תוכן לאורך כל השנה.

אני שוב אחדד: אפשר ורצוי לשלב בין שיווק אורגני לשיווק ממומן, אבל צריך לעשות את הדברים בצורה נכונה ומתוך אסטרטגיה, ולא בשליפה מהשרוול.

טיפ מספר 4: מה קורה אחרי שלקוח השאיר פרטים?

לקוח פוטנציאלי השאיר לכם מספר טלפון וביקש שתחזרו אליו. היידה!

מה קורה עכשיו? איך ממשיכים? ולמה אני כל הזמן שואל אתכם שאלות?

אנחנו שוב חוזרים לנוסע היקר לליבי של מסע לקוח.

ההגדרה למסע לקוח היא "מכלול האינטראקציות שהלקוח מקיים עם המותג, מרגע החשיפה למותג ועד לרגע רכישה", והמהדרין יוסיפו שאפילו גם מעבר לכך. 

בסעיף הזה בחרתי להתמקד במה קורה אחרי שהלקוח השאיר פרטים, כי בעיניי זהו תהליך סופר קריטי וחשוב. את העבודה הקשה כבר עשיתם — ליצור התעניינות ולהשיג את הפנייה.

אצל רוב העסקים שמגיעים אליי לחבילות שיווק או לליווי שיווקי צמוד, התהליך נראה ככה:

  1. הלקוח השאיר פרטים.
  2. אני מתקשר ללקוח ומסביר לו על השירות. 
  3. אם לא סגרנו עסקה עם הלקוח, במקרה הטוב מתקשרים אליו שוב אחרי כמה ימים.

נשמע לכם מוכר?

אם כן, ברכותיי, יש לכם רק לאן להשתפר מפה.

מותגי ענק וחברות בשווי מאות מיליארדי דולרים לא סתם הגיעו למעמד שלהן. חלקן הגדול הבין שאחרי שלקוח מתעניין בשירות ומשאיר פרטים, מתחיל תהליך חיזור שלא היה מבייש שום טווס בריף הדולפינים באילת.

יש תהליכים בדוקים ומוכחים שאפשר לעשות מהרגע שקיבלנו את פרטי הלקוח ועד שיוצרים איתו קשר, שיכולים להביא לזה שתשמעו את המשפט הבא: "כן כן, אני כבר מכיר את כל הפרטים, מתי אפשר להתחיל?"

התהליכים האלה יכולים לכלול:

✅משלוח מיידי של הודעת SMS / וואטסאפ אישית, עם תודה והבטחה לחזור בהקדם

✅ שליחת מייל / וואטסאפ ממוקד עם מידע רלוונטי ומושך על השירות / מוצר

✅ שליחת שאלון אוטומטי להבנה של הצרכים, הרצונות והאכזבות של הלקוח

✅ מעקב אחר פתיחת המיילים ותגובה לפי הצורך

✅שיחת פולו-אפ יזומה תוך מספר ימים למענה על שאלות

✅ מתן הצעה ייחודית שהלקוח עדיין לא מכיר

כל אלו יוצרים חווית לקוח אישית ומקצועית שמראה שאתם משחקים במגרש של הגדולים.

ככל שתשקיעו יותר מאמץ בשלבים שאחרי קבלת הפרטים, ככה יגדל הסיכוי שלכם לסגור עסקה, לפעמים אפילו יותר גדולה ממה שהלקוח התכוון בתחילת התהליך.

טיפ מספר 5: מרבה דאטה, מרבה דעת

דאטה, או נתונים בעברית, זה דבר סופר חשוב בשיווק. זה חומר הגלם שמאפשר לנו לנתח ולהבין מה עשינו נכון, מה עשינו 💩, איפה השגנו החזר על ההשקעה, איפה אפשר להשתפר, ועוד כל מני שאלות שבעלי עסקים רווחיים אוהבים לדעת את התשובה עליהם.

באמצעות הדאטה, אפשר לנצל את המידע שהלקוחות משאירים, לנתח אותו כדי להבין את הקהל ואת הצרכים שלו, להשתמש בנתונים כדי לשפר את השיווק, ולעשות אופטימזציה (טיוב) מתמיד.

אם למשל יש לכם חנות אינטרנטית, בכל פעם שלקוח נכנס לאתר שלכם, הדאטה מתחילה להתאסף ולזרום למאגרי המידע שלכם.

❓ באיזה קטגוריות ובאיזה פריטים רוב האנשים צופים?

❓מה המוצרים הכי נמכרים, ומי אלו האנשים שקונים אותם?

❓מהו כפתור הראשון עליו רוב המבקרים באתר לוחצים?

‼️ מקורות הפנייה וערוצי השיווק שהכי הרבה לקוחות מגיעים דרכם

‼️ כתובות מייל ומספרי טלפון של לקוחות שביצעו רכישה

‼️ הפרטים האישיים של הלקוחות הכי רווחיים שלכם

‼️ שיעור נטישת עגלה לפני ביצוע תשלום בפועל

‼️ אחוזי המרה ממבקר לקונה בכל עמוד

ועוד ועוד… אין לזה סוף, אבל מי ששולט בדאטה, יהיה לו יותר לקוחות, והוא יכניס יותר כסף מכל לקוח. וזה ממש לא רק בתחום החנויות האינטרנטיות — גם כשעושים קמפיין פייסבוק יש המון דאטה שאפשר להשתמש בה (למשל מספר האנשים שראו סרטון עד הסוף או אנשים שביקרו בעמוד הנחיתה), וגם אם יש לכם אתר תדמית שמסביר על השירותים שלכם.


יש לנו עוד מלא טיפים שיעזרו לכם להצליח!

הרשמו עכשיו לניוזלטר של די.בי גרופ ותקבלו בחינם:

🏆 מדריכים וטיפים בשיווק ופרסום שיעזרו לכם להפוך למותג בתחומכם

🏆תוכן איכותי שישדרג את הידע שלכם ויתן לכם יתרון על המתחרים

🏆הזדמנות להיות הראשונים שמוזמנים לאירועים ומבצעים שלנו

🏆הצצה מאחורי הקלעים לקמפיינים של לקוחותינו הגדולים

[שם] [מייל] [טלפון]

[תרשום אותי]


הגעתם לסוף.

אז אחרי ששיתפתי אתכם בכל הטיפים המנצחים שלי לשיווק דיגיטלי באילת, אני מקווה שאתם כבר מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה. זה לא תמיד קל, אבל עם קצת יצירתיות, עבודה והבנה נכונה של הקהל, אתם יכולים לעשות שיווק דיגיטלי שישאיר חותם. יאללה, בואו נתחיל!"

כל מה שלמדתי וכל הניסיון שצברתי בעולם השיווק דיגיטלי הוכיחו לי שהדרך להצלחה עוברת דרך למידה, ניסוי והתמדה. כל טיפ שחלקתי איתכם היום הוא חתיכה קטנה בפאזל, ואני מקווה שמה שלמדתם כאן יעזור לכם לבנות את המותג שלכם בדיגיטל, ולהפוך את השיווק שלכם ליעיל יותר.

עכשיו זה תלוי בכם — תעזו לחלום בגדול ואל תפחדו לטעות!

כותב המאמר

בר מזרחי הוא איש שיווק, יזם, והבעלים של סוכנות הפרסום די.בי גרופ בע"מ, שמובילה עסקים בדרך להפוך למותגים בדיגיטל.

שיווק דיגיטלי באילת: ככה תעשו את זה נכון [5 טיפים מנצחים]

בר מזרחי

בר מזרחי

רוצים להפוך למותג?

למה שתעשו את זה לבד?

אנחנו כאן לעזור!

אולי תאהבו גם